Numera kan i princip vad som helst stämplas som ”strukturell rasism”, och listan över vad som inte längre anses politiskt korrekt växer, samtidigt som tanke- och yttrandefriheten minskar.
Medier, artister, politiker, och till och med storföretag, viker sig allt mer för ”antirasisters” tyranni. Det franska kosmetikaföretaget L’Oréal har nyligen officiellt låtit meddela att det inte längre kommer att använda ord som ”vitmedel” eller ”blekning” på sina hudvårdsprodukter.
Detta trots att det är svarta som är den största kundgruppen som efterfrågar denna effekt till den grad att flera afrikanska länder har fått gå ut med kampanjer som ”Keep you colour” (Behåll din färg) för att invånarna inte ska överanvända blekmedel på hyn. Holländsk-brittiska Unilever har redan berättat att man vill byta namn på ansiktskrämen ”Fair & Lovely” (Ljus och underbar) på grund av rasismdebatten.
Artikeln fortsätter
Är du prenumerant kan du logga in för att fortsätta läsa.
Inte prenumerant? Teckna en prenumeration här.
Vi kan tyvärr inte erbjuda allt material gratis på hemsidan, bara smakprov som detta. Som prenumerant får Du inte bara tillgång till hela sidan och vår veckotidning, Du gör också en värdefull insats för alternativ press i Sverige, som står upp mot politiskt korrekt systemmedia.