Under juli inledde Hemköp, som ägs av Axfoodkoncernen, ett reklamsamarbete med influencern, bloggaren och tv-kocken Zeina Mourtada, som är muslim och alltid uppträder iförd slöja. Genom samarbetet ville butikskedjan stärka den mångkulturella imagen och tanken var att den muslimska hijabkocken skulle dyka upp i både reklamblad, gästa fysiska Hemköpsbutiker och uppträda i diverse tv-kanaler för att göra reklam för varumärket Hemköp och samtidigt komma med tips på vardagsrecept med mångkulturell prägel.
Artikeln fortsätter
Är du prenumerant kan du logga in för att fortsätta läsa.
Inte prenumerant? Teckna en prenumeration här.
Vi kan tyvärr inte erbjuda allt material gratis på hemsidan, bara smakprov som detta. Som prenumerant får Du inte bara tillgång till hela sidan och vår veckotidning, Du gör också en värdefull insats för alternativ press i Sverige, som står upp mot politiskt korrekt systemmedia.