I massmedierna är en omfattande gemensam kampanj mot Sverigedemokraterna i full gång. Anklagelser om en ”trollfabrik” där Sverigedemokraterna beskylls för att sprida vad media kallar för ”vilseledande information” florerar i nära nog samtliga medier efter att Kalla Fakta infiltrerat SD:s kommunikationsavdelning/Riks.
Resultatet av infiltrationen, trots försök att överdriva betydelsen, är dock magert. TV4 hävdar att man identifierat 13 konton på TikTok, 3 konton på YouTube, 3 konton på Instagram och 4 konton på Facebook. Vidare påstår man att dessa konton, som alltså sprider politisk information, skämtbilder och kritik av deras politiska motståndare, styrs av SD:s kommunikationsavdelning ”utan att det syns”.
Artikeln fortsätter
Är du prenumerant kan du logga in för att fortsätta läsa.
Inte prenumerant? Teckna en prenumeration här.
Vi kan tyvärr inte erbjuda allt material gratis på hemsidan, bara smakprov som detta. Som prenumerant får Du inte bara tillgång till hela sidan och vår veckotidning, Du gör också en värdefull insats för alternativ press i Sverige, som står upp mot politiskt korrekt systemmedia.